Telefon: 98 31 53 33

OFTE STILLEDE SPØRGSMÅL

- OM UDBYDERSKIFTE I 2022

 

GVD har besluttet at skifte udbyder for at kunne tilbyde sine medlemmer de bedste produktløsninger til områdets laveste priser. Det betyder derfor også, at samarbejdet med Stofa er opsagt, og at foreningens medlemmer fremover vil modtage TV fra YouSee og internet gennem foreningens eget hybrid fibernet, kaldet GVD Net.

 

Nej, det er ikke muligt, hvis man fortsat ønsker at nyde gavn af de attraktive foreningspriser, du som medlem får adgang til gennem dit medlemskab i GVD antenneforening.

 

Som udgangspunkt, nej. Beslutningen om udbyderskiftet er netop truffet af hensyn til at sikre medlemmerne områdets laveste priser på TV- og internetløsninger. Gennemsnitligt vil udbyderskiftet betyde, at hver enkelt medlemshusstand vil spare mellem 700 kr. – 1.600 kr. om året. Det giver en samlet besparelse på over 4 mio. kr. om året for foreningens medlemmer. Det vil være enkelte medlemmer som oplever en mindre prisstigning, da hidtidige produkter hos Stofa udgår, men for langt de fleste af foreningens medlemmer vil 2022 betyde en prisreduktion på tilsvarende eller bedre tv- og internetprodukter.

 

Hvis ikke du ønsker at blive automatisk overflyttet i forbindelse med udbyderskiftet, kan du opsige din tv-og/eller internetløsning hos GVD frem til 14. december 2021. Det gør du ved at kontakte GVD på support@gvd.dk eller på tlf. 98 31 53 33.

 

TV

 

Nej, det er ikke en betingelse. Vi anbefaler dog, at man samler sine TV- og internetløsninger hos GVD, da du derved kan opnå samlerrabat.

 

Grundpakken har samme pris som tidligere, mens mellem- og fuldpakken bliver hhv. 20 og 50 kr. billigere per. md.

 

Ja, det er det frem til 14/12/21. Herefter vil et skifte til en større eller mindre tv-pakke koste et servicegebyr på 299 kr.

 

Ja, det er nødvendigt at genindstille TV'ets indstillinger for at kunne modtage signalet fra YouSee. YouSee kører med frekvens 450.000, netværks-ID 100 (111 ved Bland-Selv), 64 QAM modulation og 6875 KS symbolrate. Du finder hjælp til at indstille TV'et her.

 

Ja – også hvis du har Bland Selv-pakkerne.

 

Som hovedregel kan YouSee TV & Film app’en aktiveres på 5 enheder (mobil, tablet, PC mm), og der kan afspilles samtidig på 4 forskellige enheder. Enkelte TV-stationer tillader et lavere antal samtidige afspilninger. Eksempelvis tillader TV2 kun 2 samtidige afspilninger.

 

Ekstra kort koster 100 kr. Vil du bestille et Ekstrakort, kan du ringe til YouSee Kundeservice på 70 70 31 50. Bemærk, at du ikke kan se events på Ekstrakort, da rettighederne til dem kun gælder for ét kort pr. abonnement, altså dit YouSee Kort.

 

Ja, hvis du har Grundpakken kan du tilkøbe en Bland Selv-pakke med 10, 20 eller 36 points. Med disse points kan du sammensætte din helt egen tv-pakke med kanaler og streamingtjenester.

 

Det skyldes rettighedsmæssige årsager, og at grundpakkens kanaludvalg skal ligge fast for at muliggøre Bland-Selv løsninger.

 

Nej, Bland-Selv løsningen kan også fungere på Smart-TV (LG og Samsung), Apple TV, Chromecast og lign. Dog er oplevelsen bedst, hvis Bland Selv-pakkerne kombineres med en tv-boks.

 

Ja, du kan oprette et login til YouSee TV & Film på yousee.dk/opretlogin (vælg ”Foreningskunde”)

 

Ja, men det kræver et CA-modul/kortlæser, som købes hos YouSee. Find mere information om, hvordan anvender YouSee Kort og kortlæser her.

 

Ja, TV2’s hovedkanal kan ses på YouSee TV & Film, så længe man er på en GVD Net- eller YouSee internetforbindelse. Vil man se TV2’s hovedkanal andre steder eller på 4G, kræver det tilkøb af TV2 Ude for 5 kr/md – kan købes hos YouSee.

 

Ja, YouSee TV-boksen er 4K-kompatibel, bl.a. i forhold til Netflix-appen. Den eneste TV-station, der pt. udsender i 4K, er Viasat Ultra HD, som kan vælges i Bland-Selv. Dette gælder i øvrigt også på YouSee kort. Foruden dette kræver det selvfølgelig, at du har et TV med 4K-opløsning.

 

Det gør YouSee, da GVD blot er modtager af YouSees regionsudbud.

 

Ja, i Bland-Selv kan man selv bestemme, hvordan man ønsker at bruge og sammensætte de 10, 20 eller 30 points, der ligger oven på grundpakken. YouSee har et bredt udvalg af kanaler og streamingtjenester at vælge i mellem.

 

TV-BOKS

 

Ja, du kan bestille/afhente YouSee TV-boksen hos YouSee. Den koster 30 kr./md. De første 3 mdr. er gratis, hvis du bestiller inden 1/1/2021

 

Din nuværende Stofa TV-boks opsiges automatisk og en ny kan bestilles hos YouSee. Din gamle Stofa TV-boks skal returneres til Stofa.

 

Din Stofa TV-boks opsiges automatisk, og ønsker du ikke en tilsvarende YouSee TV-boks behøver du ikke gøre yderligere end at returnere din Stofa TV-boks til Stofa.

 

Ja, din gamle Stofa lejeboks skal returneres til Stofa.

 

Nej, kun hvis man har grundpakken. Hvis man har mellempakken, fuldpakken eller en af Bland-Selv TV-pakkerne har man det også på YouSee TV & Film

 

Det sker automatisk, og du skal derfor ikke foretage dig yderligere.

 

INTERNET

 

Nej, dit nuværende Stofa bredbåndsabonnement bliver automatisk opsagt.

 

Nej, dette var en særlig aftale indgået med Stofa, som ophører ved overgangen til GVD Net. Den mindste hastighed vil fremadrettet være 100/25 Mbit til 179 kr ved tilkøb af tv-pakke og 199 kr. uden tv-pakke. Du finder alle bredsbåndspakker hos GVD her.

 

Ja, der kommer nyt Wi-Fi navn og kode, som du får udleveret sammen med dit nye modem.

 

Nej, det er desværre ikke muligt, men til gengæld kan du oprette en @gvdnet.dk emailkonto gennem selvbetjeningsløsningen, MitGVD.

 

Ja, alle dine trådløse enheder (mobil, tablet, PC, TV, smart home og lignende) skal opsættes til det nye Wi-Fi navn og kode, som du modtager sammen med dit nye modem.

 

Ja, GVD kommer også til at tilbyde en sikkerhedsløsning i form af F-Secure, som kan tilkøbes til din bredbåndspakke.

 

Kontakt venligst Stofas kundeservice.

 

Løbende måned + 1 måned

 

Ja, alle de steder, hvor du har registreret dig med en @stofanet.dk-mailadresse, skal du opdateres til din nye @gvdnet.dk-mail. Dette sker ikke automatisk.

 

Ja, du kan lave en GVD-mail på MitGVD allerede nu

 

Ja, du vil modtage information herom.

 

Koden til Wi-Fi leveres sammen med modem og kan i øvrigt ses på MitGVD

 

Nej, det er ikke en betingelse. Vi anbefaler dog, at man samler sine TV- og internetløsninger hos GVD, da du derved kan opnå samlerrabat.

 

Ja, det koster 29 kr. om måneden.

 

Nej, det er ikke muligt at logge ind i routeren/modem for at lave port forwarding og lign. Hertil anbefaler vi egen router. Vær OBS på, at GVD ikke yder support på egen router.

 

Ja, mod betaling til 29 kr./md

 

Ja, GVD kan være behjælpelig med opsætning af Wi-Fi navn og kode, skift af Wi-Fi kanal og lign.

 

Det gør ASOM-Net.

 
 

Der vil være telefonisk support på tlf 98315333 i tidsrummet 09.00 – 21.00.

 

TELEFONI

 

Der er ingen gebyrer forbundet med at flytte sit IP-telefonnummer fra Stofa til Evercall.

 

Ja, nummeret kan bibeholdes ved overflytning til Evercall.

 

Ja, Evercall tilbyder også mobiltelefoni, men ikke under et samarbejde med GVD

 

Opsigelse af IP-telefoni kan opsiges dag-til-dag hos Evercall.